Friday 25 March 2011

life is short

salam sejahtera dan salam 1 malaysia

huh! sgt seronok menghabiskan 2 minggu bercuti kat rumah my sisi.
sambil2 tu berjalan sekitar KL.
mcm2 org yg aku jumpa,mcm2 bentuk,rupa,ragam dan perangai..
itu je dah cukup buat aku rase keagungan tuhan,.
menciptakan rupa manusia,x de satu pn yg sama.
kalau kite pk2 balik.utk kite cipta 1 bnda yg sama pd asanye
tp berlainan corak.mcm manusia,
sume sama,ade sepasang mata,ade hidung,mulut,
telinge dan sbgnye,tp dlm berjuta2 lemon ni,Allah
bole cipta muke,wajah,perangai manusia berlainan..
kalau kite mesti dah kering idea.
kagum aku.
bukan manusia je yg buat aku kagum..
alam ni lebih2 lg aku kagum.mcmane Die bole
menghidupkan tumbuh tumbuhan,bole
mewarnai dunia ni dgn bermcm2 warne dan bentuk..
subhanallah..
ape2 pn rupa kite,perangai kite,darjat dan kedudukan.
hakikatnye kite tetap sama..
dibuat dr tanah dan kembali ke tanah..
itu je yg aku pegang dlm hidup.
x perlu pandang tinggi atau rendah pd sesape.
yg penting iman dan amal kite.
semua manusia ade buat silap.bisalah tu,
iman manusia bertambah dan berkurang..
Allah ciptakan kite pn x lain x bkn hanya utk beribadah kdpNye.
ibadah tu luas sgt.,mcm2..
kite tgk muke parents kite pn dah kire ibadah,
tgk quran pn dah dpt pahala,apntah lg membaca dan mengamalkanye..
cuma manusia jarang nk sedar dan ambil peluang..
hidup kite terlalu singkat sebenarnye..
kite lahir,hidup kat dunia kumpul dan rebut seberapa byk
pahala dan ganjaran then smpai ajal mati.
terlalu singkat sebenarnye.
so,marilah kite same2 mempertingkatkan amalan2 kite,
Allah sentiasa menerima dan kasih akn hambanye.

ade kata2 yg aku pernah dengar
 "kite lahir disambut dgn azan dan iqamat,
kite mati akan disolatkan,
cube kite kire2..
antara jarak waktu azan iqamat dan waktu mendirikan solat..
berapa lamekah???,...
sekejap je kan?...

renung2kan dan selamat beramal :)

No comments:

Post a Comment