Sunday 1 May 2011

sains di dlm al-quran

salam sahabiah2 sekalian...
semoga sentiasa di dlm rahmat dan redha Allah.amin.
td saje je belek,selak2, folder album dlm laptop ni
terjumpa pulak gambar2 time wat lawatan sambil belajar
bersama keluarga tercinta ke pusat sains bukit kiara..
haha...cne ntah tetibe nk g pusat sains..
nak kate kitorng nk amik pmr ke spm..
akak aku dan ade anak 1,abg aku pn keje mekanik..
aku lak blaja pengajian islam...
cuma ade la adik aku yg baru tingkatan...bape ntah..
adik?..haha...x kisah la...
tp skang bkn masalah sape nk amik spm,pmr..
sebenarnye ilmu itu kite patut tahu bukan utk
exam je kn..so,utk refresh
otak2 kempas kitorng yg dah semakin berkurang neutron2
dlm ini kapla ni...saje la melawat..
haha..nak share pic2 yg agak menarik kot.


wajahku di segenap ruang rindu..haha

antara muka2 cerdik pandai cendekiawan2
president2,dan lain2..
agak2 40,50 thn akan dtg ade muke aku x kat sini..
ahaha..aku pn xpasti kat muke sape
kakai aku menapak..maap pakcik..


haha,jgn salah sangka,aku bukan
nenk lampir atau ahli sihir yg ada
kuasa magika...ini
cuma effect dr benda bulat
ni je..aku pn x tau nk sebut.
huhu...
      
                                 sebenarnye ilmu sains dan segala
                             ilmu2 yg ada dlm dunia ni dr alquran
                     susur galurnye....tp org kebykn nmpak mcm
org2 barat yg hebat2..padahal sume dah ada dlm
quran la labu....
mcm cth kejadian hujan..
mcmmane hujan bole turun??...
mcm yg kite belajar time dulu2...
firman Allah "dan Dia yg mengirimkan angin..."
Allah dtgkn angin utk menolak wap2 atau air2 yg ade
kat bumi ni naik ke atas dlm bentuk udara yg kite x nmpak..
bila da ke atas,die membentuk awan...
bile makin lama makin byk dan awan semakin berat...
maka kite lihat turunlah air dr celah2 awan itu..
itu cth yg simple..
sume tu ade cte dlm quran...
dan..bygkanla kalau x de air kat dunia ni..
alahai....kalau x de minyak,x de letrik aku x kisah lg..
x de air..mau mati kekringan aku...
jd stp ape yg Allah bg memg terbaikkk utk kite sume...
nanti kalau ade anak sedara,ataua anak sndri atau cucu..
jom la kite bawa die ke tempat2 yg memberi manfaat
mcm cth pusat sains ni..haha...
kalau bkn kite yg nk membentuk
cendekiawan,alim ulamak,..sape lg?,.
panjang pulak bebel...cm maikcik temah dah...
undur diri dulu..tata sume~~


No comments:

Post a Comment