Saturday 23 July 2011

alone~~

assalamualaikum.

alhamdulillah,baru pulang dr airport menghantar teman serumah 
utk pulang ke malaysia.
tido mkn sorng la nmpaknye mulai harini.
kawan2 yg lain semua dah pergi.
sibuk dgn hal masing2.
aku je tinggal sorng2..ade yg nak teman ke?..
x kira lakat mana pn kite berada,
harap2 kite tetap ingat tujuan dan matlamat kite sbg
khalifah di muke bumi ini.
yg utama.kepimpinan terhadap diri sendiri dulu.
tinggal sorng2 ni mcm2 yg bermain di fikiran.
TAKOOOTT,SERAMMM...
lebih2 lg,lampu toilet rosak.
arrgghh..sgt menguji tahap keberanian..
itu sume bnda kecik je yg perlu aku lalui.
nanti da mati,dlm kubur sorng2 jugak.
gelap gulita x de lampu langsung.
cerita pasal mati,aku teringat pd 1 kata2..
"kematian adalah pengajaran paling terbaik"
cube byangkan,harini kite tidur best je dgn tilam empuk,
esok lusa kite mati,tido atas tanah yg gelap dan panas.
entah amalan kite tahap mane je skarang ni.
same2 la kite renung2kan. :)
ape pn aku tetap meneruskan kehidupan mcm biasa.
menikmati cuti musim panas yg memg
sgt2 panas..
jaga diri,jaga amal,lazimi zikrullah.




- ketika aku ditinggal sendiri,
terpaku sejenak memandang laut yg terbentang,
menikmati terik sengat sang mentari menyapa pipi,
aku sendiri.sunyi.sepi.takut.seram.bosan.
terhenti khayalan.teringat maha kuasa.
Dia yg bersama.tidak kira masa.
dikiri kanan malaikat menjaga.
Alhamdulillah.masih diberi nikmat iman.
hanya Allah penjagaku.pemegang hatiku.
penawar perasaanku.-





2 comments:

  1. manjeee sgt tu. hehe nisa pon same selalu sorg2 :(

    ReplyDelete
  2. bestkn dpt abeskn cuti kt oversea..kita da lame idamkn..

    da alang2 kat mesir nape x buat umrah je..hehe

    ReplyDelete