Tuesday 19 April 2011

Allah di mana-mana

assalamualaikum dan salam 1 malaysia :)


huh..harini genap 2 minggu aku kembali ke bumi bertuah nabi musa ini..
baru 2 minggu tinggalkan malaysia tekak dah rindu nk mintak sambal belacan..
haha..dah kata memg makanan nenek moyang kite,g mane pn tetap ingat...
itu tandanye aku x lupe daratan..heee...
so,bile tekak dah teringin pandai2 la menumbuk sendiri,kalau kat malaysia
bole order kat mak je...kat sini,
pandai2 la ko buat sndiri...
so dgn excitednye aku menumbuk smbal sampai pija2 tgn aku terpercik cili padi..
tp xpe..
hasilnye tetap lumayan...
adela pulak sorng ahli bait ni mintak aku tambahkn hirisan tomato dlm sambal tu...
aku ikutkan jela,selera ramai..
bukan nk mkn sesorngkn...
so time aku potong tomato tu...
ternampak la nama yg maha Esa...
trus buat aku terfikir....
kebesaran dan keesaan Allah....
walaupn benda ni biasa je n org dah selalu jumpe mungkin...
tp ianye tetap bg pengajarn kat aku supaya aku berfikir..
aku makan rezeki dr kurniaan tuhan,
diberi nikmat rase,bernafas dan mcm2 lg...
tp cukupkah amalan2 aku disisi tuhan...
walaupn kite byk melanggar suruhan Allah,dr sekecil2 larangan sehingga ke besar besar
dosa yg myb kite x sedr...TP ALLAH TETAP SYG KAT KITE..
bg nikmat sehat,iman dan islam...
bg nikmat mkn sambal belacan  kemain sedap lg...
tp kite seringkali lupe kn die....




inilah tomato yg sempat aku amik gmba....
nmpak x kawan2 ade nama Allah?...
sape x nmpak tu tandanye ....... :P


dan ade satu ayat yg au petik dr quran,menjadi motivasi hidup aku...
aku suke sgt ayat ni...


Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): Sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang Yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul. (02: 186)




dan.. ingatlah sahabat2...Allah dekat dgn kite....
kalau kawan kite,pasangan hidup kite suami isteri atau kekasih kite syg kite 100 kali...
tp ibu,ayah dan seluruh family kite syg kite, 1000 kali...
TAPI. Allah syg kite sejuta kali lebih byk dr org2 yg kite sygi... :(
kasih syg Allah melebihi kemurkaanye
semoga kite sume dikalangan org2 yg diberkati dan sentiasa mendpt keampunan Allah :)


wassalam~

2 comments:

  1. subhanallah...anda bertuah!!

    btw...entoy suka bentuk tulisan ini...
    semat...simple...nice...n ringan mata untuk membacanya...

    keep it writing sis....

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah,kita sama2 bertuah :)
    tq oak cik entoy ...

    ReplyDelete