Sunday, 17 April 2011

kuliahku al azhar

salam..

alhamdulillah al kulli hal wa nikmat..
pg td time g kuliah nmpak polis dh tukar baju..
dah pakai baju putih..huhu..tandanye musim panas dah masuk..
bersedia utk melegamkan muke...haha..
cite sal musim panas,terinat pulak musim panas thn lepas,..
aku g mandarah beli sayur bawa payung..sbb takut muke hitam..haha
lawak..tetibe ade laki arab ni sound bebel kat aku...
die kate matahari dr Allah,buat ape ko nk takut nk pakai payung bagai..
ala,mamat arab ni pn..bia laaa..haha
sy takut muke itam,nanati saham jatuh.. :p
actually nk cite sal kuliah kesygn aku...al azhar...
hurm..td masuk kelas khatabah...
seni ber ckp...nk cite sal doktor tu....
masuk tepat2 kol 11 dan sepatutnye kelas berakhir jam 1..
tp nk dekat kol 2ptg die x kua2 dan semakin rancak berckp..
huh..memg bagus...
mengajar memg utk sebarkan ilmu..bukan utk dpt gaji or whatever...
cube kalau cikgu2 kat malaysia...
kelas abis kol 6,5.45 dah lepaskn budak2 kua...
ajar pn asal bole..dgn x check homework budak...
ade yg lg teruk,murid cabut kelas panjat tembok sekola pn x tau..rosak rosak.
kat azhar ni aku cukup salute dgn pensyarah2 nyee...
ade yg bute 2 belah mata,sebelah mata..
ade yg x de kakai..
dtg ngajar pakai tongkat lg...
memg dasyat...
yg jd lebih2 kagum dgn pensyarah yg buta 2 belah mata tu,die yg buat kitab,
die yg ngajar,die buat soalan exam..
die soal time oral dan tanda kertas exam...
wo wow...aku yg sempurna pn x dpt buat cmtu..
hebat...
nak katenye tu kawan2... hati die x bute...
kalau kat malysia mesti nmpak mcm pelik je kalau pensyraha cacat,atau g kuliah naik teksi atau bas dgn pakai tuxedo...
tp kat sini tu sume biasa jee...
zuhud...x de pn nk pk jatuh tandard atau ape2...
memang best...
so yg aku dpt dr perkara2 ni...
kire memg x berhak nk pandang rendah sesama manusia..
ape yg penting di sisi Allah adalah ketakwaan kite...
x perlu kite nk rase bangga dgn rupe kite,kekayaan pangkat dan darjat...
sume tu x penting....
yg penting iman kite..
x kire kite dicampak kemana sekali pn...
insyallah selamat dunia akhirat....

sy syg al azhar sy , sy syg mesir :)


4 comments: